måndag 7 december 2009

Utställning i helgen

Nu känner jag faktiskt att jag skäms... Jag tar inte mitt bloggar-ansvar genom att avhålla mig att ens skriva en liten rad! Det är märkligt hur det kan bli. Men ärligt talat har jag känt att jag inte har haft något att skriva om på länge. Allt knallar på och hundarna lever och mår bra. Att de mår bra och trivs med livet är ju inte så mycket att rapportera om, tänker jag.

Men nu har vi i alla fall en aktivitet i offentlighetens ljus att se fram emot och det är utställningen nästa helg - HUND 2009. Det ska bli väldigt roligt. Jag hoppas att jag kan få lite tid att peppa upp både mig och hundarna inför det. Peppning innebär lite extra uppmärksamhet på hundarna. Kanske kan de få en cykeltur i slutet av veckan, lite utställnings- och kontaktträning, extra mycket pyssel i form av att klippa klor, putsa tänder och öron. Lusse ska definitivt få en dusch på lördag kväll. Han ställs ut på söndagen så då måste duschen bli på lördagen. När det är snö på marken den här tiden på året blir han så smutsig av bara en enkel promenad. Jag vill att han ska lysa som snö på söndagens utställning!

Solo gillar inte duschningar så han får en ordentlig avtorkning istället. Då tar jag bara en svamp och trasa och tvättar honom så gott det går. Han har ju så bra päls så det funkar bra. Solo ställs ut på lördagen och jag hoppas att han kan konkurrera väl med sina motståndare i ringen. Men det var länge sen han var på utställning så vad som helst kan hända, känner jag. Han blir väl säkert helt tosig... suck :-)

Jag ser i alla fall fram emot en trevlig utställning. Och det ska bli så kul att se finalerna på söndagen. Vi kommer att hålla tummar och tassar för Lusses uppfödare Badavie i tävlan om Årets uppfödare!

:-)

4 kommentarer:

Emelie sa...

Då syns vi på lördag i faraoringen!

Sofie sa...

Jag hoppas att vi syns på lördag. Min hundvakt har glömt bort att hon skulle vara hundvakt. Så jag får se ifall jag hittar någon annan annars får du ett paket på posten lagomt till Jul :)

mojes sa...

Önskar er lycka till båda dagarna, fast jag får ju glädjen att följa Solo på lördagen
Kramar från Mormor

Jörgen sa...

Kan bekräfta att Lusse blir smutsig vid varje promenad i sånt väder som vi har nu. Inte bara han förresten. Även undertecknad och Mellon får en hel del på sig. Ska bli roligt att få se honom i ringen på söndag.

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena