torsdag 10 december 2009

Träning, träning...

Solo ligger plötsligt i hårdträning! Han och jag har varit ute och cyklat några gånger denna vecka och jag vill bara dela med mig av hans träningsiver! :-) Han springer som en galning!! Han älskar verkligen att cykla och jag har svårt att hålla honom tillbaka. Det går riktigt fort kan jag säga. Jag kan endast konstatera att jag ångrar att jag inte har cyklat med honom oftare under hösten då han mår så bra av det. Men det finns förklarliga skäl till att jag inte har gjort det. Mycket arbete och en snart 10-månaders liten Love begränsar mina hundaktiviteter.

I mörkaste november längtar man ju efter snö men på ett sätt är det ju skönt att vi inte har vinterväglag. Det går att cykla med hund!

Lusse har också fått cykla. Han älskar också att cykla men han är i jämförelse med Solo en liten ängel att ha i kopplet för han är ruggigt lyhörd på mig. Det är skönt.

Solo är föresten i fint hull nuförtiden. Lusse är däremot lite tunn. Han har haft lite matproblem på sistone och har inte visat någon större aptit. Men han håller ändå måttet! Jag hoppas att domaren på söndag tycker att han är fin. 75 salukis är anmälda! Oj, oj, vad många...


:-)

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena