onsdag 29 juli 2009

Resultat Lövudden

Solo gjorde fantastiskt bra ifrån sig under utställningsdagen. Jag arbetade med hans beteende och ansvarade för uppvärmningen och Madelene Lönn visade honom i ringen. Tack Madelene för din hjälp och fina insats. Han stod fint hela tiden, även med hanar framför och bakom i bästa hane-tävlan. Han stod också stilla och lät domaren gå över honom. Solo fick ck från öppen klass som han vann! Två hanar fick se sig slagna! I bästa hane kom han på reservplats. Hanen som tog certet placerade sig som tvåa vilket är anmärkningsvärt och indirekt en komplimang till Solo. Hade tvåan inte varit där hade vi kanske fått certet! Kritiken är fin trots att den är på tyska! :-) Domaren gillade särskilt Solos väl ställda öron och fina förhållningssätt. Dock, det som jag är mest stolt över är att Solo lyckades hantera hela utställningen på ett strålande sätt. Jag menar, visst kan man vara nöjd när ens hund helt sonika lägger sig ner på gräset och rullar runt av välbehag??!! Ja, ja han fick inte rulla så länge... detta var ju innan han skulle in i ringen och jag vill ju inte visa upp en grön faraohund utan en röd fin! :-) Sofie, kanske finns någon bild på Solo i ringen med Madelene? Jag vet att du hade svårt att fota när Enya drog med dig, men kanske fick du någon bild som kan duga att visa? Eller åtminstone för mig att titta på och njuta av?

Vädret var bra hela dagen, tror jag, vi åkte vid 2-tiden. Dock, så kom det några regnstänk när det var dags för faraohundarna men det var ingen fara över huvud taget.

Nu längtar jag till Askersund! 11 faraohundar anmälda, pm:et kom idag med posten. Jag ser också fram emot Vallentuna-utställningen som jag anmält Solo till.



:-)

2 kommentarer:

Sofie sa...

Jag tycker att Solo var jättefin och skötte sig exemplarisk. Tycker att du kan vara jättenöjd med att han kom Bh-5 och vann sin klass. Hade ryssen inte varit där hade solo tagit det. Nu får du tänka att ryssen har åkt hem och han har ju slagit de andra en gång. Det här fixar ni. Kan inte tänka mig att det är så många hanar i Askersund.

Kram kram

Paula sa...

Grattis! Prims får mao se upp för Solo i Askersund! Kram Paula

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena