tisdag 7 juli 2009

Regnet öser ner...

och nu blir det lugnt och fridfullt i hundhuset ett tag! Ingen vill så gärna gå ut. Vovvarna vill bara ligga och mysa och kura i soffan. Det gör ju inget! :-) Kanske hinner vi med att städa lite idag. Det behövs verkligen både dammsugas och dammtorkas. De senaste dagarna har gått åt till att måla på uteplatsen. Det blir skönt när det är klart. Fint och vitt och fräscht blir det.

Sen är det dags att börja "rusta" för de tre utställningshelgerna som kommer i slutet av juli och i början av augusti. Med rustning menar jag utställningsträning och trimning. Både Solo och Mellon ska få några cykelturer och de ska trimmas i pälsen och i munnen, tänder ska skrapas. Jag ser fram emot de inprickade utställningarna så himla mycket!!! Spännande blir det! Och kul!



:-)

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena