lördag 18 juli 2009

Resultat från Köping


Nu har vi varit i Köping på internationell utställning SKK och det gick kanonbra alltihop, nästan! Jag är sååå nöjd med Solos beteende under utställningsdagen. Det här bådar gott inför nästa helg då det är dags för Lövudden SvVk och 8 augusti då det är Askersund SKK. Men av domaren fick Solo nedslag i kritiken som handlar om temperament - han måste bli tryggare i sig själv. Han backade när domaren skulle känna över kroppen. Inte mycket men lite. Hon fick se tänderna och känna på halva kroppen.
Solo behöver lära sig att slappna av och att kunna lita på främmande människor. Så tyvärr blev det inget cert idag och heller inget ck. Vi fick nöja oss med en slät etta. För övrigt var kritiken fin! :-). Jag var nöjd med hur han rörde sig och hur han samarbetade med mig när vi ställde upp. Många bilder blev det men jag har valt denna för att visa min fina Solo!
Vädret var fantastiskt! Kanske lite för varmt dock, för svetten rann om mig när vi var klara.
.


2 kommentarer:

Ingrid sa...

Grattis. han ser kanonfin ut!
Kram Ingrid och hundar

Jörgen sa...

Jag gissar att Solo är på gång att ta steget till ett lugnare beteende i utställningssituationen. Då plockar han också ett cert och blir champion. Kanske nästa utställning redan...

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena