torsdag 23 april 2009

Solos små egenheter



Solo har verkligen en användbar nos! Jag har säkert bloggat tidigare om att han gärna har ner saker medvetet med nosen för att få uppmärksamhet. Nu har han etablerat en annan "nos-metod"! Han säger till att han vill smaka från köksbänken genom att slå två gånger med nosen i sidan på mig. Första gången jag kände det trodde jag inte att det var möjligt. Jag tänkte att det nog endast var slumpen som gjorde det. Sen har jag tittat ner och sett, inte enbart känt, hur han slår med nosen för att få smaka något från bänken. Visst är han en smart hund?!

Nu börjar det närma sig Solos utställningspremiär och en av hans mindre trevliga egenheter, att skälla på andra hundar, börjar oroa mig. Men han har några tillfällen till ring-och koppelträning i Vasaparken i maj som kanske kan vara oss till hjälp. Han behöver ju träning, så enkelt är det. Jag vet att det blir jobbigt men tänker försöka satsa på det ändå. Svetten kommer att lacka... Sooolo hej och hå! :-)



-

Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena