måndag 30 mars 2009

Trångbodda del två




Eller endast trängsel i vårsolen?
Åååååh, nu längtar vi efter våren på riktigt! Tänk vad skönt när hundarna kan ligga ute i friska luften på en filt och värma sig i vårsolen!
Uterummet ska i bästa fall byggas om snart. Det ser vi fram emot. På så sätt kanske vi också blir mindre trångbodda? Då kan hundarna röra sig fritt och gå ut och in hur de vill. Samma gäller förståss för oss övriga! Jag bloggade förra året om uteplatsen och la ut en bild på en ritning. Vi får se om det blir så. Just nu känns det som att det kvittar hur uteplatsen kommer att se ut. Jag vill bara ha den ombyggd så att hundarna kan vara där utan att hoppa över staketet.
Hurra! Nu är det sommartid!!! Men vi missade att ställa om klockan - så en person i detta hushåll råkade komma för sent till jobbet! :-) Och det var ju inte jag! För mig är inte tiden så viktig just nu. Jag har ju inga tider att passa. Förutom Loves mat och sovklocka! Men den sköter ju sig själv... Men jag måste ju säga att jag har nog aldrig missat att ändra klockan vid byte av sommar/vintertid.
.

1 kommentar:

Sofie sa...

OM ni inte vill bygga om varför inte sätta upp ett nät runt uteplatsen. Kanske inte så snyggt men det fyller sin funktion.

Vi vill också ha vår och sommar nu. Här ser det ut som att vi ska få ha vinter ett bra tag till.

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena