måndag 23 mars 2009

Härlig vårpromenad


Igår tog vi hundarna med oss på en riktigt lång morgonpromenad. Det var så skönt att vara ute och röra på sig ordentligt och få mycket frisk luft. Lusse och Mellon var på strålande humör. De brukar vara det när de får gå på lång tur med flexi-koppel. Vi stannade och busade på en plats med många pinnar på marken och då fick Mellon vara lös för att de inte skulle trassla ihop sina koppel. Mellon är jätteduktig och kommer på inkallning så vi behöver inte vara oroliga att han sticker iväg.
Solo har varit hos mamma under helgen så han var inte med på denna långpromenad (han är inte med på bilden av den anledningen)
.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att ni hade en fin lång promenad! Mellon är duktig på att vara lös och kan klara det riktigt bra! Man måste bara inkalla honom ofta! Han var så duktig i somras när han var här i Sandviken.
Han ser fin ut Mellon även Lusse ser fin ut nu! Båda har ordentligt med muskler! Kramiz

Anonym sa...

Så härligt det låter och ser ut, Solo får gärna vara hos mig fler helger så ni får rå om varann utan busfröet
Kramar till er alla!

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena