måndag 19 juli 2010

Trevligt i Alfta


Varmt och skönt var det Alfta i lördags på den nationella SKK-utställningen. Tur att vi kunde hitta lite skugga bakom ett tält. Men i ringen var det full sol som syns på bilden ovan. Ennio står i bedömningen i valpklass. Han var jätteduktig i ringen från början till slut. Och vi har knappt tränat något på sistone eftersom det varit så varmt.


Lite hög i baken är han och domaren påpekade i kritiken att han behöver utveckla sin rygglinje och det håller jag med om.


Men i rörelse har han inte hög bak, eller hur? Ennio blev BIM-valp med Hp! Jättekul!

Lusse står fint i line-up för öppen klass. Sju hanar var det och Lusse klarade sig vidare med en etta och ck! Han blev senare placerad i bästa haneklassen på reservplats. Gissa om jag blev glad för detta!?
Lusse springer på bra i ringen!

Jag är väldigt nöjd med dagens resultat och jag tycker att Alfta är en himla trevlig utställningsplats. Så, denna födelsedag kommer jag att komma ihåg... (ja, jag fyller den 17 juli)


:-)

4 kommentarer:

Sofie sa...

Grattis på födelsedagen i efterskott :) och grattis till fina resultat. Båda ser jättefina ut. Syns vi i faraohundsringen framöver :)funderar på att åka till Eskilstuna och Högbo. Säg till om ni ska till någon av dem så kan väl du visa Astrid åt mig ;)

Emma sa...

Grattis till fina resultat i Alfta! Ennio ser jättefin ut - ryggen kommer säkert när han orkar att vinkla sig lite mer i bak. Det är ju en fin tillväxt ålder nu med lite roliga proportioner! Härligt steg! Paso (helbrorsan) har också fina rörelser - skall bli kul att ses i Askersund. Både pappa och brorsa kommer! Fortsatt lycka till i och utanför ringarna!

MVH Emma med Salukisarna B. Komander (pappa) och B. Pacific Dream (brorsa)

mojes sa...

Grattis till de fina placeringarna - och de på självaste födelsedagen! -
Vovvarna ser så fina ut båda två, bra jobbat trots värmen
Kram mormor

Anna G sa...

Grattis till resultatet och födelsedagen. Båda två ser jättefina ut på fotona.
kram Anna

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena