måndag 26 juli 2010

Lyckat i Köping


Ennio blev BIR-valp tillsammans med uppfödare Marie Brandén som visade honom i konkurrens med tre andra hanhundsvalpar och fyra tikvalpar. Det var riktigt goda nyheter för mig som i faraohundringen, just när Ennio blev klar, lyckats vinna championklassen med Solo. Solo fick etta med CK och placerade sig på en god tredje plats i bästa haneklassen. Jag är så nöjd med Solo på utställningen i lördags. Han skötte sig över förväntan. Tyvärr inga bilder på Solo i ringen.


Ennio skötte sig också fantastiskt!


I väntan på valpfinalen...


Inne i stora ringen med många andra valpar.


Vi klarade oss genom första gallringen och var kvar med 7 andra fina valpar men blev inte utplockade till placering. Grattis Sofie till BIS med Justin!

:-)

2 kommentarer:

mojes sa...

Det var roligt att se så bra det gick för dina fina killar.
Stort grattis!
Kram mormor

Carolina Holstensson sa...

Grattis till BIR-valp i Köping och att det gick så bra även för er i finalen =) Kommer du till Lövudden?

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena