lördag 9 januari 2010

God fortsättning på det nya året


Solo och Lusse i full karriär på julafton


Solo och Mellon


Matte och Mellon busar


Lusse sitter på spaning i stugan efter Mellon som har gått ut på promenad


På promenad vid havet på nyårsafton


Visst är det härligt med riktig vinter!? Undrar bara hur länge det tänker hålla i sig? För man vill ju inte frysa fast... :-) Om jag inte missminner mig så hakade vintern upp sig förra året och det var väldigt kallt under en lång tid. Det var så märkligt för det var samtidigt nederbördsfattigt. Då kändes det som att vi hade fastnat i någon sorts istid. Burr...

Hundarna klarar sig i alla fall hyfsat i vintervädret. Det blir ju inte några långa promenader för risken att de kyler ned sig är stor. Solo brukar bli stel i benen och rör sig ryckigt när han är ute. Det beror nog på att han fryser om tassarna. Vovvarna har täcken som duger men skulle såklart även behöva skor och mössor. Hundspring i hagen blir det inte när vi har ca -20 grader. Så nu längtar vi efter mildare dagar.

Julen och nyåret har varit bra för alla fyrfotade. På julafton var det inte så kallt så då blev det bus på fotbollsplanen. Nyårshelgen firade vi på säker ort, någorlunda säker, fria från fyrverkerier. Raketer hördes dock på håll och Mellon och Solo var ganska oroliga ett tag. Båda blev dåliga i magen under helgen och det kan vi konstatera berodde på oro och ångest för smällandet. Annars hade de stugmys på hög nivå med braskamin och eget rum med mjuka härliga sängar. En eller annan prinskorv slank också ner och bidrog till helgstämning.





:-)

2 kommentarer:

Sofie sa...

Vilka härliga busbilder :)

Skönt att ni fick en bra nyårsafton och att hundarna inte behövde vara så rädda. Funderar också på att hitta en stuga nästa år som vi kan vara i. Hyrde ni en eller var det en bekant som hade den?

God fortsättning på er :) kram Sofie

mojes sa...

Mycket härliga vinterbilder från jul-o-nyår, visst hade vi alla en kall helg men både två-o-fyrfotingar hade mysigt i stugan

Kramar från mormor

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena