torsdag 25 juni 2009

Värmebölja


Nu är det så varmt och skönt att det är lätt att bli bortskämd. Vi är inne i en skön semesterlunk och vovvarna njuter verkligen. På morgon och kväll är vi så aktiva vi kan och orkar med. Mitt på dagen är det lugnt... Solo brukar på sin morgonpromenad få ett stopp i rasthagen där vi tränar inkallning, apportering, agility och sök. Men inte allt på samma gång! Lusse och Mellon brukar få allmän lydnadsträning på sina promenader men även de brukar få vara lösa i rasthagen ibland. Mellon älskar att vara i solen även som vuxen (se bilden) Men bara korta stunder. När han var liten puppy var vi tvungna att plocka in honom från solen så att han inte skulle få solsting.
Men nu börjar jag verkligen längta efter utställningarna! Jag hoppas, hoppas, hoppas att det blir bra väder när vi ska ställa ut. En sak är ju i alla fall säker - i Gällivare och Borås i helgen blir det bra utställningsväder och även i Stjärnhov för de som ska dit och LC-tävla. Lycka till allihop!
:-)

1 kommentar:

Sofie sa...

Det är verkligen supervarm. Hundarna vill mest ligga inne i sängen eller på balkongen och göra tappra försök till överhettning. :)
Jag hoppas verkligen inte att det blir så här varmt i helgen i Stjärnhov. Varmt väder och Lc är inte alltid så kul.

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena