måndag 28 juli 2008

Fortsatt sommar och semester!

Det är härligt att konstatera att jag fortfarande har semester kvar att njuta av! Hundarna kommer således ha mitt odelade intresse och uppmärksamhet i två hela veckor ytterligare. Solo och Lusse har återhämtat sig snabbt från pensionatupplevelsen - skönt. Jag arbetar med att få upp de båda i vikt, på kortast möjliga tid, då det är utställning på lördag, i Svenstavik. Solo är anmäld till både Svvk och Skk och Lusse endast till Svvk. Jag känner mig rätt säker på att ingen av dem kommer att få tvåa pga låg vikt. Ingen av dem är så mager att det ser hemskt ut. Solo är ju dessutom en unghund och då får man ju hoppas att domaren har överseende med en aning för lite hull.

Men vilken sommar jag har kommit hem till! Vilken värme! Vovvarna orkar inte göra något alls! Vi bara softar och har det skönt. Jag är själv ömsom inne ömsom ute i solen, men hundarna håller jag helst inne. Visst, de har fått vara ute och strosa i trädgården några dagar, men en och en så att det inte blir spring. Både Lusse och Solo springer ändå, för att det är så himla kul!

I förrgår kväll utställningstränade vi. Jag tror att vi orkar göra det ikväll också. Det är inte så hett idag och just nu har det blivit molnigt.


Här är några bilder på Lusse och Solo.
















Inga kommentarer:

Om mig

Mitt foto
Den här bloggen har jag skapat för mig och mina hundar, men i första hand för hundarna. Jag tycker att de förtjänar ett fönster mot omvärlden, till sina uppfödare Kennel Enigma, Kennel Badavie och alla syskon och hundkompisar som finns runt om i Sverige. Jag kommer att berätta om deras liv, upptåg och bus på denna blogg, men även om kurser och utställningar, vardagstristess och andra bekymmer. Jag hoppas att bloggen kan uppdateras ofta med bilder på hundarna. Om du har frågor, synpunkter eller bara vill yttra dig i största allmänhet så ska du inte tänka två gånger utan skriv något under kommentarer i något aktuellt inlägg. Jag önskar dig ett hundrikt och hundroligt liv! /Helena